FAQ

  • Hoe kan ik mijn account op de site annuleren?

    Ga daarvoor naar http://www.vijf.be/user. Log in met de gebruikersnaam en het paswoord dat je zelf hebt aangemaakt, klik hierna op bewerken (door met je muis over je profielafbeelding te gaan). Nu kom je terecht op een pagina waarop je je profiel kan wijzigen. Onderaan kan je klikken om je account te verwijderen.

  • Waarom zendt VIJF zoveel reclame uit?

    Bij VIJF proberen we kwalitatieve programma’s aan te bieden van eigen bodem, maar ook de beste series en films uit het buitenland. Uiteraard kost kwaliteit ook in tv-land heel wat geld, en vormen advertentie-opbrengsten onze voornaamste inkomsten. Reclame is met andere woorden nodig om topprogramma's te kunnen bekostigen. De keuze voor reclameblokken is dus vaak ook een keuze voor kwaliteit.

  • Wanneer speelt VIJF deze film eens?

    Spijtig genoeg kan VIJF geen films of series op verzoek uitzenden. Dat heeft onder andere te maken met de uitzendrechten. VIJF kan namelijk niet de rechten van alle films of series verwerven. We rekenen er op dat VIJF je veel kijkplezier bezorgt, en wie weet komt jouw favoriete film of serie vroeg of laat nog eens voorbij...

  • Hoe weet ik of VIJF nog kandidaten zoekt voor een programma?

    Als we voor een bepaald programma kandidaten zoeken, dan kan je dat op de website, of via sociale media (Facebook/Twitter) lezen. Je vindt er ook contactgegevens of een inschrijvingsformulier, en de vereisten om je kandidaat te stellen. Voor programma's die niet vermeld worden, zijn we niet op zoek naar kandidaten.

  • Kan ik VIJF bekijken via satelliet?

    Helaas zijn alle programma’s van VIJF zowel online als lineair via kabel of satelliet enkel binnen de Belgische landsgrenzen legaal te bekijken. Dat heeft alles te maken met uitzendrechten.

  • Kan ik VIJF online bekijken vanuit het buitenland?

    Helaas zijn onze programma’s online enkel te bekijken in België. Dat heeft te maken met uitzendrechten.

  • Kunnen we VIJF vragen om mee te werken aan een project (thesis, goede doel, sponsormateriaal, onderzoek, ...)?

    Bedankt voor je bericht. Helaas kunnen we niet op je vraag ingaan, gezien we overstelpt worden met dergelijke verzoeken. Toch veel succes gewenst!

  • Hoe weet ik of VIJF nog mensen zoekt om plaats te nemen in het publiek?

    Op de website van VIJF, of via de socialemediakanalen van VIJF en van je favoriete programma’s, wordt steeds aangekondigd wanneer VIJF publiek zoekt.

  • Waarom wordt het seizoen van mijn serie halfweg onderbroken?

    Omdat we graag zo dicht mogelijk bij de lancering van nieuwe afleveringen in de VS willen aanleunen, kan de aanlevering van nieuw materiaal in het gedrang komen. We zijn dan genoodzaakt de serie even te onderbreken zodat we later weer nieuwe afleveringen kunnen uitzenden zonder tussenpauzes.

  • Wanneer speelt VIJF deze serie eens?

    Spijtig genoeg kan VIJF geen films of series op verzoek uitzenden. Dat heeft onder andere te maken met de uitzendrechten. VIJF kan namelijk niet de rechten van alle films of series verwerven. We rekenen er op dat VIJF je veel kijkplezier bezorgt, en wie weet komt jouw favoriete film of serie vroeg of laat nog eens voorbij...

  • Kan ik een kopie krijgen van een programma?

    Spijtig genoeg is het niet mogelijk om uitgezonden programma's te kopiëren. Aangekochte series of films mogen omwille van uitzendrechten sowieso niet gekopieerd worden. Maar ook voor eigen VIJF-programma's is het niet mogelijk om achteraf beeldmateriaal ter beschikking te stellen. Het aantal aanvragen is zo omvangrijk dat het onmogelijk is om onze technici daarmee extra te belasten. De productiecapaciteit mag onder geen beding in het gedrang komen.

  • Kan ik een programma herbekijken?

    Sommige van onze programma’s worden op tv herhaald op een ander tijdstip. Ook online, via www.vijf.be, kan je vanuit België sommige programma’s herbekijken zolang het seizoen loopt op tv.

  • Waarom zendt VIJF soms onaangekondigd iets anders uit dan wat er vermeld staat in mijn tijdschrift?

    Een drietal weken op voorhand levert VIJF aan de tv-gidsen informatie voor het programmaoverzicht. In tussentijd kan er omwille van allerlei redenen, vooral technische, nog een verandering in het programmaschema doorgevoerd worden. Uiteraard probeert de zender die wijzigingen tot een absoluut minimum te beperken, maar het laattijdig leveren van internationaal uitzendmateriaal of een teleurstellende technische uitzendkwaliteit, zijn niet op voorhand in te schatten. Die laattijdige wijzigingen kunnen dan ook niet meer worden opgenomen in de tijdschriften. Voor de laatste update van het programma-overzicht kun je het best de VIJF-website of sociale media (Facebook/Twitter) raadplegen.

  • Waarom worden vaak herhalingen van bepaalde programma's uitgezonden en niet de nieuwe afleveringen?

    Het klopt inderdaad dat VIJF herhalingen van bepaalde series of films uitzendt. Dat gebeurt vooral als het nieuwe seizoen van een bepaalde reeks nog niet aangekocht kon worden op de internationale markt of niet tijdig klaar kon gemaakt worden voor antenne. Andere series, zoals Friends en Sex and The City, zijn intussen klassiekers geworden. De afleveringen die hernomen worden, weten de kijker nog steeds te boeien. Uiteraard doet VIJF steeds z'n uiterste best om een boeiend en gevarieerd programma-aanbod uit te zenden, met een combinatie van eigen producties, de beste series en sterke films.

  • Ik heb op VIJF een film gezien waarover ik graag meer informatie zou willen. Waar kan ik bepaalde filminformatie (bv naam acteurs, muziek...) vinden?

    Voor filminformatie verwijzen we je graag naar het internet. Op de site www.imdb.com kan je heel wat gegevens terugvinden.

  • Waarom zendt VIJF Mooi & Meedogenloos niet meer uit?

    VIJF heeft na negen mooie televisiejaren haar Forrester-hoofdstuk definitief afgesloten. Wij bezitten niet langer de uitzendrechten voor deze soap. We willen je wel bedanken om al die jaren trouw op post te zitten.

  • Waarom kloppen de uitzenduren niet?

    Wij sturen een drietal weken op voorhand een eerste maal het uitzendschema door naar de distributeurs en de magazines maar dit is slechts een eerste inschatting. In de tussentijd kunnen er nog veranderingen zijn in het programmaschema. (Vb. kortere of langere duurtijden van programma’s,…)  Daarom sturen wij enkele dagen op voorhand nog eens een update door met de definitieve starturen. Soms wordt deze update niet goed overgenomen. We vinden dit zelf ook vervelend en proberen dit in de toekomst te voorkomen.

  • Waarom verandert mijn favoriete programma van uitzenddag / uitzenduur?

    Soms moet een programma van plaats wijzigen. Dit kan verschillende redenen hebben: programmatorische redenen, uitzendrechten, tegenvallende kijkcijfers,... Het is moeilijk om iedereen tevreden te houden, maar we proberen onze kijkers zo goed mogelijk te informeren zodat ze hun favoriete programma alvast niet moeten missen.

  • Mijn vraag staat er niet tussen

    Stuur een mailtje naar info@VIJF.be en we proberen je zo snel mogelijk een antwoord te bezorgen.