Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over de website van VIJF?

  • Ik heb iets opgemerkt op de site wat volgens mij niet klopt

    We proberen onze website constant bij te sturen en up to date te houden, het zou inderdaad kunnen dat er tijdens dat proces iets mis is gegaan. Alvast bedankt om het op te merken. Laat ons hier even weten wat er aan de hand is en we gaan onmiddellijk aan de slag om het zo snel mogelijk op te lossen.

  • Waarom geven jullie spoilers op de site?

    Voor sommige programma’s maken we op onze online kanalen onmiddellijk na de aflevering bepaalde nieuwtjes bekend. We beseffen dat de spanning daardoor weg is voor de bezoekers van onze website, maar de nieuwswaarde ontgaat ook de krantensites niet, de live-kijker heeft dus een streepje voor.

  • Ik krijg vijf.be niet geopend

    Dat is natuurlijk erg vervelend, waarvoor onze excuses. Als je ons volgende informatie bezorgt via ons contactformulier, doen we ons uiterste best om de site of url die je probeert te openen zo snel mogelijk opnieuw beschikbaar te maken voor jou:

    • url die je probeert te openen
    • print screen van wat je precies te zien krijgt
    • De gegevens die je te zien krijgt wanneer je de site supportdetails opent

     

  • De site ziet er niet uit zoals zou moeten, de afbeeldingen laden niet

    Dat is natuurlijk erg vervelend, waarvoor onze excuses. Als je ons volgende informatie bezorgt via ons contactformulier, doen we onze uiterste best om de site of url die je probeert te openen zo snel mogelijk opnieuw beschikbaar te maken voor jou:

    • url die je probeert te openen
    • print screen van wat je precies te zien krijgt
    • De gegevens die je te zien krijgt wanneer je de site supportdetails.com opent

     

Heb je een vraag over een programma of een serie?

  • Hoe komt het dat VIJF zoveel reclame toont?

    We proberen met onze zender zoveel mogelijk kwalitatieve eigen programma’s en de beste buitenlandse films en series aan te bieden. Ook in de televisiewereld kost kwaliteit echter vaak veel. Als commerciële omroep halen we onze belangrijkste inkomsten uit het uitzenden van reclame. We proberen de reclametijd te beperken en houden ons uiteraard altijd aan de vastgelegde regels hierover.

  • Wordt mijn favoriete programma nog eens herhaald?

    Spijtig genoeg kan VIJF geen films of series op verzoek uitzenden. Dat heeft onder andere te maken met de uitzendrechten. VIJF kan namelijk niet de rechten van alle films of series verwerven. We rekenen erop dat VIJF je veel kijkplezier bezorgt, en wie weet komt jouw favoriete film of serie vroeg of laat nog eens voorbij.

  • Wanneer start het nieuwe seizoen van…?

    Houd onze online communicatiekanalen goed in de gaten om op de hoogte te blijven van de start van een programma. Wie zich inschrijft op de nieuwsbrief, mist geen enkele aankondiging. Om je in te schrijven: surf naar VIJF.be en meld je aan onderaan de pagina.

  • Waarom stopt VIJF middenin het seizoen van mijn favoriete serie?

    We proberen Amerikaanse series steeds zo snel mogelijk uit te zenden na hun lancering in de Verenigde Staten. Dat heeft echter tot gevolg dat we zelf genoodzaakt zijn een pauze in te lassen, wanneer de afleveringen niet tijdig beschikbaar zijn.
    Soms is het echter ook mogelijk dat we een ander programma of andere serie voorrang geven, omdat we merken dat de vraag hiernaar groter is. Houd in elk geval onze online communicatiekanalen zo goed mogelijk in de gaten om op de hoogte te blijven van het vervolg van jouw favoriete serie.

  • Waarom herhaalt VIJF oude seizoenen van de series?

    Om iedereen de kans te geven om ook oudere seizoenen van afgelopen series te bekijken en om fans van nieuwe seizoenen de kans te geven om ook voorgaande afleveringen te leren kennen, zenden we vaak eerdere seizoen van de populairste buitenlandse series uit.

  • Hoe komt het dat jullie animatiefilms niet in de Nederlandstalige versie geven?

    VIJF kiest er bewust voor om zo dicht mogelijk bij de originele versies van de (animatie)films te blijven. Vandaar de keuze om ook animatiefilms in de originele versie aan te bieden, uiteraard met Nederlandstalige ondertitels.

  • Ik heb gevoelige inhoud gezien op een uur waarop ik dat niet gepast vind.

    We geven programma’s altijd een leeftijdscodering mee wanneer dat van toepassing is. Gaande van 12+ tot 18+. Voor buitenlandse films en series halen we die informatie uit een internationaal opgesteld coderingssysteem en voor onze eigen programma’s kennen we die codes in overleg met de programmamakers zelf toe. Wanneer je echter het gevoel hebt dat die leeftijdscodering niet klopt voor een bepaalde aflevering of een bepaald programma, laat het ons via ons contactformulier zeker even weten.

  • Over de inhoud van een programma

    Heb je een vraag over een bepaald programma of een bepaalde aflevering, laat het ons via ons contactformulier dan even weten.

  • Ik heb een programmavoorstel

    We zijn steeds benieuwd naar nieuwe ideeën en voorstellen. Leg zo bondig mogelijk via ons contactformulier je idee uit en we contacteren je wanneer we meer informatie zouden willen.

  • Ik merkte op dat in programma X foute info werd gegeven.

    Al onze programma’s worden met de meeste zorg en toewijding gemaakt, maar het zou natuurlijk altijd kunnen dat er een klein foutje in een van de producties is geslopen. We excuseren ons in dat geval en stellen alles in het werk om dat in de toekomst te vermijden. Laat via ons contactformulier even weten wat je hebt opgemerkt.

  • Waar haalde de presentator/presentatrice een bepaald kledingstuk of juweel?

    Laat via ons contactformulier even weten in welk programma je een bepaald kledingstuk opmerkte en probeer het zo precies mogelijk te beschrijven. We proberen het voor je na te gaan en zo snel mogelijk iets te laten weten

  • Welke muziek wordt er in jullie programma gebruikt?

    Laat ons via ons contactformulier weten in welk programma en op welk moment het liedje gespeeld wordt en dan proberen wij het voor je uit te zoeken.

  • Kan ik een kopie krijgen van de aflevering?

    Neen, het is niet mogelijk om een kopie op welk medium dan ook te verkrijgen van onze programma’s. We zijn immers gebonden aan bepaalde uitzendafspraken met de rechtenhouders, waardoor we de inhoud niet mogen verspreiden buiten de tv-uitzending of online beschikbaarheid. Via onze site is het echter mogelijk om van de meeste eigen programma’s de afleveringen te bekijken tot een maand na de laatste uitzending.

Online afleveringen bekijken

  • Ik merk dat de verkeerde aflevering wordt getoond

    Dat is niet de bedoeling, onze excuses voor het ongemak. Wellicht ging er iets verkeerd bij het inladen van de online-aflevering. Laat ons hier even weten welke aflevering van welk programma je probeert te bekijken en we laten je iets weten zodra de juiste aflevering online staat.

  • Ik ondervind problemen met het afspelen van een aflevering

    Dat is natuurlijk erg vervelend, waarvoor onze excuses. Als je ons volgende informatie bezorgt via ons contactformulier, doen we ons uiterste best om de site of url die je probeert te openen zo snel mogelijk opnieuw beschikbaar te maken voor jou:

    - url die je probeert te openen
    - print screen van wat je precies te zien krijgt
    - De gegevens die je te zien krijgt wanneer je de site supportdetails.com opent

  • Waarom staat programma X er niet tussen?

    Vlaamse producties bieden we online aan tot een maand na de laatste aflevering. Voor buitenlandse series en films en voor sommige lokale programma’s beschikken we echter niet over de nodige online uitzendrechten en die programma’s kunnen we dus niet online aanbieden.

  • Waarom zijn de afleveringen verdwenen?

    De meeste van onze eigen programma’s zijn tot een maand na de laatste aflevering online beschikbaar.

  • Kwaliteit is laag. Hoe komt dit?

    We proberen onze programma’s in een zo hoog mogelijke kwaliteit aan te bieden. Om laadtijden te beperken zorgen we er wel voor dat onze video’s niet in tv-kwaliteit worden aangeboden. Mocht je echter toch merken dat een bepaalde video in een opvallend lagere kwaliteit wordt aangeboden, laat het ons dan gerust weten via ons contactformulier, dan kijken we het zo snel mogelijk voor je na.

  • Kan ik kijken via Chromecast of Apple tv?

    Dit is niet mogelijk.

  • Ik kan me niet aanmelden.

    Wanneer je je wachtwoord niet meer weet, kan je bij het aanmelden, klikken op ‘wachtwoord opnieuw instellen’. Je krijgt dan de kans om een nieuw wachtwoord in te stellen. Ondervind je nog steeds problemen, laat ons dan via ons contactformulier weten welke melding je te zien krijgt, dan proberen we het zo snel mogelijk in orde te brengen.

  • Kan ik via satelliet kijken? 

    VIER, VIJF en ZES zijn beschikbaar op satelliet. SBS Belgium heeft een akkoord gesloten met TV Vlaanderen, waardoor alle programma's van VIER en VIJF te volgen zijn via satelliet.

Heb je een vraag over inschrijven als publiek of deelname aan een programma?

  • Waar kan ik me inschrijven om deel te nemen aan een bepaald VIJF-programma?

    Wanneer je zeker wil zijn dat je als eerste op de hoogte bent, dan kan je je inschrijven op onze nieuwsbrief. Ga naar de homepage van VIJF, scroll naar beneden en laat je email-adres achter in het daarvoor voorziene invulvakje. Vanaf dat moment ontvang je de nieuwsbrief en ben je dus als eerste op de hoogte wanneer we op zoek zijn naar kandidaten voor een bepaald programma.

  • Er gaat iets mis bij de inschrijving/het lukt me niet om me in te schrijven

    Laat ons via ons contactformulier even weten voor welk programma je je probeert in te schrijven en wat je precies te zien krijgt wanneer je probeert te bevestigen. We laten je iets weten van zodra het opnieuw moet lukken om je in te schrijven.

  • Kan ik op de hoogte worden gehouden wanneer jullie deelnemers zoeken?

    Wanneer je zeker wil zijn dat je als eerste op de hoogte bent, dan kan je je inschrijven op onze nieuwsbrief. Ga naar de homepage van VIJF, scroll naar beneden en laat je email-adres achter in het daarvoor voorziene invulvakje. Vanaf dat moment ontvang je de nieuwsbrief en ben je dus als eerste op de hoogte.

Heb je vragen over werken bij VIER, of over een studieopdracht?

  • Zijn er vacatures?

    SBS Belgium is geregeld op zoek naar sterke profielen om mee te werken aan de merken VIER, VIJF en ZES. Een overzicht van alle vacatures vind je hier.

  • Kan ik vrij solliciteren?

    Voor een spontane sollicitatie, stuur je best een e-mail via ons contactformulier.

  • Ik heb nog geen antwoord op mijn sollicitatie

    Het verwerken van alle sollicitatiebrieven, kan enige tijd in beslag nemen. Wij vinden goede feedback belangrijk, mocht je dus na enige tijd toch met vragen blijven zitten, laat het ons weten via ons contactformulier.

Heb je vragen over sponsoring van VIJF of over mogelijke medewerking van een VIJF-gezicht?

  • Kan VIJF mijn evenement sponsoren? Tot wie moet ik me richten?

    Spijtig genoeg kan VIJF niet ingaan op dit verzoek. Uiteraard wensen we je alle succes met je project.

  • Kan ik een BV interviewen?

    Voor afspraken in verband met het interviewen van onze schermgezichten, richt je je het beste tot onze persdienst.